Amic lector, amiga lectora encetem aquest bloc, amb petits nuclis de cent paraules que volen recrear els personatges, les actituds i les vivències que poblen un centre escolar, veritable calidoscopi efervescent, microcosmos que reprodueix en miniatura la complexitat del món exterior, univers febril i múltiple on escenifiquem dia rere dia els nostres esforços, les nostres angoixes, els nostres somnis.

dijous, 11 de maig de 2017

28 - COM PREDIR L’IMPREVISIBLE?


Un professor de mòduls aplica contrariat la normativa sobre programacions: detallar anticipadament tots els continguts del curs, que hauran de ser executats al peu de la lletra. Li cal omplir cada minut amb l’activitat que li pertocarà, la improvisació restant descartada, exclosa. Però com pot saber al detall com es descabdellarà el futur, sovint tan imprevisible?. No seria millor arribar a classe amb la partitura ben definida, això si –però amb la possibilitat d’executar altra vegada, si cal, la del dia anterior o avançar la propera- deixant oberta la interpretació de la mateixa segons les necessitats o imponderables del moment?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada